Aknoon-Logo
مجلهٔ مطالعات رسانه
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شاخص‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی

لارا کرافت، ماریو یا سونیک؟

چکیده

براساس بفتا، لارا کرافت (Lara Croft) از بازی Tomb Raider به عنوان شاخص‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی تمام دوران شناخته شده ولی کاربران اینترنتی از این انتخاب خوشحال نیستند...

Website Cover

براساس بفتا، لارا کرافت (Lara Croft) از بازی Tomb Raider به عنوان شاخص‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی تمام دوران شناخته شده ولی کاربران اینترنتی از این انتخاب خوشحال نیستند. در حالی که همیشه در مورد این‌که چه کسی شایستۀ این عنوان است بحث می‌شود، آیا طرفداران این بازی فکر نمی‌کنند که این تصمیم، یک کم‌محلی بزرگی به مدعیان شایسته‌تر یعنی ماریو و سونیک باشد؟

با این‌که اکثر افراد موافق هستند که Tomb Raider یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی دهۀ ۹۰ است، ولی مطمئناً میراث باقی‌مانده از بازی قابل بحث است. با مجموعۀ اخیر Tomb Raider I–III Remastered به نظر می‌رسد لارا دوباره به ذهن‌ها بازگشته و آثار دهۀ ۹۰ ترند شده و با بازی جدید Tomb Raider که در حال توسعه برای بهترین کنسول‌های بازی است، به نظر می‌رسد که لارا دوباره در حال معروف شدن است.

لارا کرافت که یک نماد از درون دنیای بازی‌هاست، نخستین شخصیت دنیای گیم بود که از فرهنگ بازی خارج شد و روی جلد مجلاتی مانند Face رفت که معمولاً برای ستارگان پاپ و سینما در نظر گرفته می‌شد اما آیا با این تعابیر میراث آن واقعاً از ماریو بزرگ‌تر است؟ تنها چیزی که مشخص است، این است که کاربران اینترنتی در مورد این‌که چرا لارا کرافت، رتبۀ نخست را کسب کرده سردرگم شده‌اند.

بر اساس گزارش بفتا، بیش از ۴۰۰۰ گیمر  از سراسر جهان در این نظرسنجی شرکت کردند. طرفداران با وجود شخصیت‌هایی مانند ماریو، لینک، سونیک و حتی استیو از ماینکرافت در این لیست، به این نکته اشاره داشتند که پیروزی لارا یک چرخش عجیب و غریب از وقایع رخ داده است.

در مقالۀ بی‌بی‌سی ادعا شده که لارا «نخستین زن نقش اول زن» در یک بازی ویدیویی است که مانند الکل بر روی آتش، خشم کاربران ایکس را برانگیخته. یکی از کاربران به پروتاگونیست بازی متروید اشاره کرد. دیگری افزود: «قرار دادن لارا کرافت بالاتر از میس‌پکمن دیوانه‌وار است.»

در  این رتبه‌بندی که ماریو در رتبۀ دوم و مأمور ۴۷ هیتمن با فاصلۀ کم سوم بود، یک دلخوری و ناراحتی عمومی ایجاد کرده بود: کاربری پرشور چنین گفته: «وجود لارا کرافت در جایگاه اول خودش جرم است چه برسد به اینکه بالاتر از ماریو، سونیک و پکمن باشد.» فرد دیگری افزوده: «یعنی شما به من می‌گویید که لارا کرافت شاخص‌تر از لوله‌کشی (اشاره به ماریو) است که کل صنعت گیم را نجات داده؟»

در حالی که این رتبه‌بندی به وضوح برخی را ناراحت کرده، برخی دیگر ترجیح دادند جنبۀ ساده‌تر این وضعیت را ببینند؛ کاربری در ایکس کامنت گذاشت: «واقعاً متعجبم که مأمور ۴۷ در بالای لیست است.» مت از Wii Sports نوشته: «من شخصاً با واکنش پرشور همه به این اخبار ابراز همدردی می‌کنم زیرا شخصیت بازی ویدیویی مورد علاقه من به طرز ظالمانه‌ای از لیست حذف شده. شما همیشه برای من آیکونیک خواهید بود.»

نوشتۀ ناتالی فییر (Natalie Fear)

ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها برای خواندن

ممنوعیت تیک‌تاک

پاندمی اقتصادی یک پیام‌رسان

پادکست جافکری

دربارۀ شبکه‌های اجتماعی

۵ قدم برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۴ (همراه با محیا ساعدی)

۵۰ بازی برتر قرن ۲۱ (۲) (همراه با محیا ساعدی)

مطالب پیشنهادی