Aknoon-Logo
مجلهٔ مطالعات رسانه
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آنچه تاکنون از آن می‌دانیم

دربارۀ The Sims 5

چکیده

با اینکه همچنان اخبار مربوط به زمان انتشار سیمز ۵ به شکل تثبیت‌شده‌ای اعلام نشده اما این بدان معنا نیست که هیچ اطلاعاتی در مورد نسخۀ آینده در دست نداریم. نوید ساخت سری جدید این بازی تنها مدت کوتاهی است که به گوش طرفداران رسیده...

The Sims 5

با اینکه همچنان اخبار مربوط به زمان انتشار سیمز ۵ به شکل تثبیت‌شده‌­ای اعلام نشده اما این بدان معنا نیست که هیچ اطلاعاتی در مورد نسخۀ آینده در دست نداریم. نوید ساخت سری جدید این بازی تنها مدت کوتاهی است که به گوش طرفداران رسیده. این طرح نو، در مرحلۀ نمونه‌سازی به سر می‌­برد و همچنان با عنوان Project Rene شناخته می­‌شود.

با توجه به محبوبیت این مجموعه و با در نظر گرفتن این موضوع که The Sims از زمان انتشار اولین نسخه، به یکی از بزرگترین بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شد، کار برای The Sims 5 در جهت برآورده کردن انتظارات، بسیار دشوار خواهد بود ولی تا به این مرحله، اینطور به نظر می­‌رسد که این بازی، هدف‌­های جاه­‌طلبانه­‌ای را در افق دید خود قرار داده و گام به سوی ایجاد شخصی‌سازی­‌های دقیق‌تر و پیچیده‌تر برداشته و همچنین، به طور بالقوه تأکید بیشتری بر قابلیت­‌های چندنفرۀ بازی خواهد داشت. اگرچه زمان زیادی تا عرضۀ این بازی به طور رسمی فاصله خواهد بود اما با اندک اطلاعات به دست آمده می‌­توان یک تصویر کلی از آنچه انتظار آن را می­‌کشیم به دست آوریم.

لیندزی پیرسون (Lyndsay Pearson)، معاون بخش خلاقیت فرنچایز در آخرین به‌روزرسانی توسط شرکت گفت: «ما این بازی را به روشی متفاوت توسعه خواهیم داد و همه را در این مسیر با خود همراه می‌کنیم و این به معنی دخیل کردن طرفداران در تمامی مراحل، اعم از تست‌های عمومی کوچک تا گزینه‌های دسترسی اولیه در مقیاس بزرگ خواهد بود.»

پیرسون در خلال رونمایی اولیه در نشست پشت پردۀ سیمز در ماه اکتبر توضیح داد: «ما عنوان Project Rene را انتخاب کردیم چراکه یادآور کلماتی مانند تجدید، رنسانس [و] تولد دوباره بوده و نشان‌دهندۀ تعهد مجدد ما به مجموعۀ The Sims است.»

EA اکنون تأیید کرده است که The Sims 5: Project Rene، پس از انتشار رسمی برای دانلود رایگان خواهد بود. این شرکت به صراحت توضیح داد که همچنان بسته‌های محتوای پولی بازی (DLC) را در کنار به‌روزرسانی‌های رایگان به فروش خواهد رساند. با این حال، ویژگی­‌های بازی از جمله تغییر آب و هوا که تا پیش از این به طور سنتی فقط در DLC‌ها موجود بوده‌اند، ممکن است به صورت رایگان در این نسخه از بازی در دسترس باشند.

 

پلتفرم بازی

طبق گفتۀ EA Maxis، سیمز ۵ بر روی رایانۀ شخصی و موبایل در دسترس خواهد بود. اگرچه این اطلاعات هنوز تأیید نشده اما به احتمال زیاد The Sims 5 در نهایت برای PS5 و Xbox Series X|S نیز عرضه خواهد شد؛ چراکه بناست این سری الگوی مجموعه­­‌های پیشین خود را در پی بگیرد و در نتیجه با توجه به این که تمام سری‌های این بازی ابتدا برای پلتفرم PC منتشر شده و سپس به پلتفرم‌های دیگر راه یافته­‌اند، انتظار می‌­رود که این اتفاق برای تازه‌­ترین نسخه نیز به همین صورت رخ دهد. پیرسون می‌گوید: «مهم نیست با چه کسی بازی کنید. ما بنا داریم تا شما بتوانید هر کجا که می‌خواهید بازی کنید.»

در طی نشست اولیه، یک تست فنی دربارۀ چگونگی بازی در «دستگاه­‌های پشتیبانی انتخابی» نشان داده شد که در خلال آن شخصی در حال قرار دادن مبلمان با استفاده از صفحه‌نمایش گوشی همراه بود و فوراً آن تغییرات روی مانیتور تکرار شده و به نمایش در می­‌آمد.

به لطف جدیدترین ویدیوی پشت صحنه، ما می­‌توانیم درک بهتری از گیم‌پلی The Sims 5 و چگونگی آن پیدا کنیم. تا اینجا، ما می‌­دانیم که سازگاری با پلتفرم­‌های چندگانه، بازی چندنفره و سفارشی‌سازی بیشتر برای Project Rene بسیار حائز اهمیت است.

گرنت رودیک (Grant Rodiek)، یکی از توسعه‌دهندگان بازی گفت: «به لطف ویژگی «سازگاری با انواع پلتفرم»، اکنون می‌­توانید The Sims را در هر کجا که هستید بدون موانع و محدودیت بازی کنید. گیم‌پلی نیز در تمامی پلتفرم‌ها روان خواهد بود و شما می­‌توانید فوراً بین رایانۀ شخصی و موبایل جابه‌جا شوید.» اما او در ادامه، به این موضوع اشاره کرد که با این حال، تجربه در رایانۀ شخصی «آن تجربۀ غنی‌­تر و واقعی است که به آن عادت کرده‌اید» و به برتری این پلتفرم برای تجربۀ بهتر بازی اشاره کرد.

آنچه تا به حال از گیم‌پلی بازی دیده‌­ایم، یک نسخۀ نمایشی کوتاه است که در آن، مبلمان و سایر اشیاء در حال ویرایش نشان داده می­‌شود. به نظر می­‌رسد این بار، آزادی بسیار بیشتری برای دکوراسیون و طراحی‌­های منحصر به فرد وجود خواهد داشت؛ چنانکه مبلمان و لوازم می‌­توانند به صورت مورب و نزدیک­‌تر به دیگر اشیاء قرار بگیرند. همچنین طرح­‌ها و پالت‌های رنگی نیز گزینه‌های بسیار بیشتری دارند؛ به‌طوری‌که تک‌تک مبلمان و تخت­‌ها برای اجزای مختلف، انتخاب‌های جداگانه‌ای داشته و شما می‌­توانید تا دقیق‌­ترین جزئیات را نیز دستکاری کنید؛ از رنگ و طرح روی اشیاء تا تغییر مدل و اندازۀ سری تخت، همه‌چیز قابلیت شخصی‌سازی پیدا خواهد کرد.

این قابلیت پیش از این در سری The Sims 4 به صورت پیش‌فرض وجود نداشت مگر اینکه شما Modهای جانبی از توسعه‌دهندگان غیر وابسته را دانلود کرده و روی بازی نصب می‌کردید که البته دردسرهای خودش را به همراه داشت. بنابراین چنین تغییراتی می­‌تواند برای بازیکنانی که از جنبۀ طراحی و دکوراسیون بازی لذت می­‌برند بسیار هیجان­‌انگیز باشد.

متأسفانه تاکنون اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات ایجاد شده در بخش طراحی کاراکتر در دسترس نیست جز اینکه به صورت احتمالی به نظر می­‌رسد توسعه‌دهندگان قصد دارند امکانات و انتخاب‌های بیشتری را برای طراحی مو در اختیار بازیکنان قرار دهند تا هم دامنۀ گسترده‌تری از مدل‌ها در دسترس باشد و هم در رنگ‌آمیزی انعطاف بیشتری وجود داشته باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که چه تعداد گزینه برای بازی چندنفره در زمان عرضۀ The Sims 5 در دسترس بازیکنان قرار بگیرد. اما مشخصاً سیمز ۵ تأکید بیشتری بر روی قابلیت­‌های بازی چندنفره خواهد داشت و رودریک در بخشی از مصاحبه اعلام کرد که هر دو قابلیت بازی تک‌نفره و چندنفره در روند تولید بازی توسعه داده خواهد شد. اما همچنین طبق گفته­‌های او سیمز ۵ به سمت سبک بازی MMO (Massively Multiplayer Online Game) حرکت نخواهد کرد.

نایب‌رئیس The Sims 5 تأیید کرده است که تیم توسعه قطعاً قصد دارد قابلیت چندنفره را در بازی آینده معرفی کند که این اظهارات با اخبار اولیۀ بازی نیز همخوانی دارد. به نظر می‌رسد بازیکنان خواهند توانست به جای یک تجربۀ منزوی در مناطق طراحی شده در بازی، به دور یکدیگر جمع شده و یک اجتماع تشکیل دهند تا از لذت خلق یک جامعۀ کوچک لذت ببرند.

بخشی از اخبار نیز به نحوۀ به‌کارگیری هوش مصنوعی در سری جدید اختصاص دارد و اینطور پیش­‌بینی شده که در بخش خلق کاراکتر، این امکان وجود خواهد داشت تا با آپلود عکس خود و یا یک کاراکتر دیگر، شبیه‌ساز آن شخصیت را به شکل دقیق به صورت یک «سیم» دریافت کنید.

تأیید شده که هنوز چند سالی را تا دسترسی اولیه به این بازی باقیست. بنابراین تا آن زمان تنها می‌­توانیم صبر پیشه کرده و منتظر اخبار و به‌روزرسانی‌های جدید از سوی توسعه‌دهندگان بمانیم.

ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها برای خواندن

پادکست جافکری

دربارۀ شبکه‌های اجتماعی

۵ قدم برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۴ (همراه با محیا ساعدی)

۵۰ بازی برتر قرن ۲۱ (۲) (همراه با محیا ساعدی)

دربارۀ عروسی آمبانی

۵۰ بازی برتر قرن ۲۱ (۱) (همراه با محیا ساعدی)

مطالب پیشنهادی

مطلب ویژهٔ اکنون را بخوانید