Aknoon-Logo
مجلهٔ مطالعات رسانه
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کدام فیلم روی پرده را ببینیم؟

راهنمای فیلم نوروزی اکنون

چکیده

اگر می خواهید در سال جدید و ایام نوروز به دیدن فیلم در سالن‌های سینما بروید، حتماً این راهنما را مطالعه کنید. مجلۀ مطالعات رسانۀ اکنون به شما ۴ فیلم اکران نوروز را پیشنهاد و بررسی می‌کند...

Website Cover

اگر می خواهید در سال جدید و ایام نوروز به دیدن فیلم در سالن‌های سینما بروید، حتماً این راهنما را مطالعه کنید. مجلۀ مطالعات رسانۀ اکنون به شما ۴ فیلم اکران نوروز را پیشنهاد و بررسی می‌کند.

بی‌بدن

اگر به فیلم‌های جنایی/درام علاقه دارید و به سینمای اجتماعی اقبال نشان می‌دهید، انتخاب فیلم «بی‌بدن» بهترین خواهد بود زیرا می‌تواند تمام این ویژگی‌های سینمایی را یک‌جا با خود داشته باشد. فیلم در امتداد درام دادگاهی «علفزار» است و یک پروندۀ جنایی مشهور را بررسی می‌کند. درست است که بار تراژدی فیلم با روحیۀ نوروز و ایام عید سازگار نیست اما علاقه‌مندان به سینمای جنایی، ایام را نمی‌شناسند و عاشق فیلم‌های کارآگاهی با بار تماتیک و مضمونی آثار اجتماعی در سینما هستند.

پرویزخان

به فوتبال علاقه دارید و فیلم‌های ورزشی را دنبال می‌کنید؟ پس حتماً «پرویزخان» برای شما کنجکاوی‌برانگیز خواهد بود. فیلم، برهه‌ای از فوتبال ایران را زیر ذره‌بین می‌برد و پرتره‌ای را ارائه می‌دهد که کم‌تر کسی از مخاطبان عام فوتبال به دنبال و جست‌وجوی آن رفته‌اند. پرترۀ پرویز دهداری، یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران، همراه با بک‌گراندی از جنگ ۸ ساله و برهه‌های حساس سیاسی آن زمان، فیلم را تماشایی کرده است و نباید از بازی بی‌نظیر سعید پورصمیمی گذشت که جان و روحی تازه به این شخصیت فوتبالی داده است.

تمساح خونی

واقعیت این است که تماشاگران همیشه از سینمای کمدی استقبال می‌کنند و این بار، «تمساح خونی» با یک فرمول جواب‌پس‌داده‌شده پا به پردۀ نقره‌ای سینما گذاشته و مسلماً از آن استقبال خواهد شد. «تمساح خونی» جز کمدی و ترکیب جواد عزتی و چندی از بازیگران مشهور این روزها، اکشن خوبی نیز دارد و از کارگردانی اصولی نیز بهره‌مند است. می‌توان مضامین آن را همراه با گروه‌های سنی نوجوانان به بالا تماشا کرد و از آن لذت برد. دیدن یک کمدی/اکشن خوش ساخت و استاندارد در ایام نوروز می‌تواند کیفی دو چندان داشته باشد.

آسمان غرب

دیدن فیلمی از پرترۀ مشهور سال‌های دفاع مقدس، شهید شیرودی، بر روی پردۀ سینما، کنجکاوی‌برانگیز می‌نماید و البته که تنوع ژانرهای گوناگون در اکران را حفظ می‌کند. «آسمان غرب» با بازی میلاد کی‌مرام در نقش شیرودی، فیلمی اکشن/ درام است که پس از سال‌ها با هدف ساخت نبردهای دوران جنگ به پردۀ سینماها می‌آید و قهرمان می‌سازد. فیلم‌برداری علیرضا برازنده، نقطۀ قوت فیلم است و تدوین میثم مولایی با موسیقی مسعود سخاوت‌دوست، دو برگ برندۀ دیگر «آسمان غرب» هستند که می‌توانند علاقه‌مندان به این ژانر و موضوعات سینمایی را اقناع کنند.

ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها برای خواندن

پادکست جافکری

دربارۀ شبکه‌های اجتماعی

۵ قدم برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۴ (همراه با محیا ساعدی)

۵۰ بازی برتر قرن ۲۱ (۲) (همراه با محیا ساعدی)

دربارۀ عروسی آمبانی

۵۰ بازی برتر قرن ۲۱ (۱) (همراه با محیا ساعدی)

مطالب پیشنهادی

مطلب ویژهٔ اکنون را بخوانید